Candywrap gaat van nul naar 30% extra omzet uit email in 7 weken dankzij Klaviyo coaching traject

5 Min Read

Klant:

Candywrap

Sector:

Snoep

Kanaal:

Email

Tool:

Wauw! We kunnen Ecommerce Accelerator absoluut aanbevelen! Dankzij hun traject hebben we onze maandelijkse webshop omzet met 30% zien stijgen! Dit heeft me laten zien dat email marketing allesbehalve dood is.

☑️ 30% maandelijkse omzet komt uit email

☑️ In 7 weken zelf alle belangrijke flows opgezet

☑️ Merkgevoel optimaal verwerkt in de klantreis

CandywrapCandywrapCandywrap

Kun je jezelf en je merk kort introduceren?

Jeroen: "Mijn naam is Jeroen, ik ben medeoprichter van Candywrap.nl en wij verkopen snoep en drankjes. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan Amerikaans snoep en schepsnoep. Het komt bij ons in bulk binnen en dan verpakken we het in kleinverpakking en dan gaat het de deur uit. We gebruiken social media in ons voordeel om klanten te werven."

Wat was je situatie op het gebied van email voordat je begon met het traject?

Jeroen: "Mijn situatie op het gebied van email was dat ik eigenlijk heel sceptisch was. Ik had nul komma nul email markering ervaring en eigenlijk zag ik ook niet in hoe email marketing van toegevoegde waarde kon zijn. Dat komt mede doordat ik zelf wel toch wel meer dan 10.000 ongelezen emails had of heb eigenlijk, waaronder ook heel veel email marketing. Dus ik dacht eigenlijk, ik lees ze niet waarom een ander wel?"

Waar twijfelde je aan/maakte je je zorgen over toen je het traject overwoog?

Jeroen: "Ik had twijfels of het wel zin had om email automations op te zetten. Ik vond het zelf achterhaald en ouderwets. Wij hebben een hele jonge doelgroep en ik vroeg me echt of email wel zou aanslaan bij de jongere generatie. Dennis nam wat dat betreft al die twijfels weg tijdens een intakegesprek en toen heb ik eigenlijk besloten om er toch voor te gaan en m'n eigen twijfels opzij te zetten en er mee van start te gaan."

Wat heb je via het traject opgezet?

Jeroen: "Alle email flows van het Email Lifecycle Systeem hebben we opgezet en doorlopen. Wat ik heel fijn vond is dat de cursus eigenlijk opgebouwd is uit kleinere hoofdstukjes, waardoor je heel snel resultaat hebt omdat je elke keer een email flow kan live zetten. Door die resultaten te zien van die flows uit de hoofdstukjes afzonderlijk, zie je eigenlijk heel snel resultaat. En dat zorgt echt voor motivatie om de rest ook zo snel mogelijk af te maken."

Welke resultaten / voordelen heeft dit opgeleverd?

Jeroen: "De resultaten die het ons heeft opgeleverd is toch 30% meer omzet. Maar wat ook belangrijk is voor ons, is dat het een automatisch onderdeel is geworden van onze email marketing strategie. Vooral het automatische daar wilden we echt op inzetten. Je richt het wat dat betreft één keer in en dan kun je er van blijven profiteren. En wat ik er zelf heel erg leuk aan vind is dat de emails zelfs worden gewaardeerd door onze klanten, omdat er zelfs een stukje nazorg zit in de emails en klanten waarderen dat heel erg."

Wat heeft je positief verrast aan het traject? Wat is je het meest bijgebleven?

Jeroen: "Wat mij positief verrast heeft aan het traject is dat ik het echt leuk vond om er over na te denken op wat voor moment in de klantreis je wilt dat iemand bepaalde informatie ontvangt. Dat dwingt je eigenlijk om heel goed na te denken over hoe iemand naar je website kijkt en het dwingt je ook om naar je eigen merk te kijken en na te denken over hoe jij jouw merk wilt uitdragen naar een ander. Daardoor vond ik dat ik m'n eigen merk ook beter leerde begrijpen. Dat heeft me eigenlijk dus heel positief verrast aan dit traject."

Vind je het een voordeel dat je zelf de emails maakt, en zo gemakkelijk jouw kennis over je merk, producten en klanten kan verwerken in een email klantreis?

Jeroen: "Ik vind het ontzettend leuk om de emails zelf te maken. Omdat ik dus zelf weet welk gevoel ik een klant wil meegeven op een bepaald moment in de klantreis. Een ander inhuren zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat het dan echt heel snel heel commercieel wordt. En ik vermoed dat onze doelgroep niet op dat hele commerciële zit te wachten. Dus ja, daarom vind ik het een voordeel dat ik het zelf kan."

Vond je het traject goed te volgen en wat vond je van de begeleiding?

Jeroen: "De uitleg was helder en een heel duidelijk. Ook voor iemand zoals ik die helemaal geen ervaring had en nog nooit wat met email marketing gedaan had. Ik vond het zelf heel fijn dat er coaching momenten zijn, zodat als ik ergens tegenaan loop ik ook om hulp kan vragen. Zo krijgt de cursus echt wel een andere dementie. In plaats van dat je alleen een paar video's doorloopt en het daarna zelf maar moet uitzoeken."

Wat zou je tegen andere ecommerce ondernemers zeggen, die vragen of je het traject kunt aanbevelen? Waarom?

Jeroen: "Nou, bijna een jaar geleden keek ik naar Ecommerce Accelerator's filmpjes van 'Ondek de resultaten van onze klanten'. En daar zag ik ondernemers met persoonlijke video's vertellen over hoe zij een grotere omzet behaalden door email marketing. En nu sta ik er zelf ook tussen met een vergelijkbaar verhaal. Ik zou dus meegeven aan andere ondernemers om niet te twijfelen en niet sceptisch te zijn, maar gewoon doen! En dat meen ik oprecht."

Klaviyo coaching traject

Klinkt ons Klaviyo coaching traject voor Shopify interessant en wil je erachter komen of het voor jouw geschikt is? Dat stellen we vast tijdens een online strategie sessie.
STRATEGIE SESSIE inplannen
Wil je liever eerst zelf nog wat meer te weten komen over het coaching traject en de strategie? Bekijk de Klaviyo case study video.

Gewoon even iets vragen?

Dat is natuurlijk prima. Hoe wil je contact opnemen?