Tenue de Soleil boost maandelijkse omzet met 40% dankzij Klaviyo email automations

5 Min Read

Klant:

Tenue de Soleil

Sector:

Sustainable Sun protection

Kanaal:

Email

Tool:

☑️ Belangrijkste email flows ingericht in Klaviyo

☑️ 40% van de maandelijkse omzet komt uit email

Tenue de SoleilTenue de SoleilTenue de Soleil

Kun je jezelf en je merk kort introduceren?

Daniel: "Ik ben Daniel Kadouch. Ik ben dermatoloog en oprichter van Tenue de Soleil. Tenue de Soleil is een lifestyle merk en staat voor duurzame zonbescherming."

Wat was je situatie op het gebied van email voordat je begon met het traject?

Daniel: "Tenue de Soleil had een groeiende email lijst met een paar honderd mensen in ons bestand. We stuurde al met regelmaat nieuwsbrief campagnes, zo'n 2 keer in de maand. Vooral in de zomermaanden als zonbescherming extra belangrijk is en ook bij het aankondigen van nieuwe collecties. We waren ons er wel bewust van dat email automations erg belangrijk waren om toe te voegen voor extra conversie, zoals het herstellen van abandoned carts en checkouts, maar dat hadden we nog niet gedaan."

Wat is er opgezet in Klaviyo?

Daniel: "In Klaviyo zijn een aantal geautomatiseerde email flows aangezet. Samen vormen die een Email Lifecyle Systeem. Eerst in het Engels en later zijn ze ook vertaald naar het Nederlands."

Welke resultaten / voordelen heeft dit opgeleverd?

Daniel: "Door het toevoegen van de email automations is onze omzet uit email verhoogd en komt nu maandelijks zeker 40% van onze totale omzet vanuit email."

Wat heeft je positief verrast aan de cursus? Wat is je het meest bijgebleven?

Daniel: "Wat mij het meest positief heeft verrast aan de cursus is dat het volgen van de stappen eigenlijk automatisch tot een heel erg goed resultaat leidt."

Je hebt via onze cursus eerst zelf de eerste flows ingericht en later het toevoegen van meer flows aan ons uitbesteed. Wat vond je van die combinatie?

Daniel: "Ik denk dat de online cursus ontzettend veel inzicht geeft en voor een cursus over het Email Lifecycle Systeem erg volledig is en tot in detail gaat. Als je helemaal geen ervaring hebt met Klaviyo email automation en wat tijd er voor vrij maakt, dan kan je het hiermee heel goed zelf opzetten. Bij ons was tijd ook wel een beperkende factor, omdat we ons interne team graag zo klein mogelijk houden. Vandaar dat we heel blij zijn dat we nadat we de cursus gedeeltelijk hadden gedaan en ook zagen hoe jullie als team het goed kunnen neerzetten, we jullie hebben gevraagd om ons eigenlijk ook echt te helpen met de implementatie. Wetende dat jullie vanuit ervaring en expertise met andere webshops werken. Dat heeft ons heel veel werk uit handen genomen."

Wat vond je van de communicatie tijdens projecten?

Daniel: "Ik denk dat de communicatie heel helder was en zeker bij het opleveren van projecten werd er heel duidelijk op de mail aangegeven wat er allemaal is opgeleverd. Er waren ook goede feedback rondes. Dus het was een hele efficiënte communicatie."

Wat zou je tegen andere e-commerce ondernemers zeggen, die vragen of je ons kunt aanbevelen. Waarom?

Daniel: "Ik beveel jullie zeker aan. De ervaring en kennis die jullie meebrengen is van een enorme toegevoegde waarde voor elke e-commerce onderneming. Als er budget en tijd is om de cursus zelf te volgen, dan is dat zeker aan te raden. En als er budget is om het aan jullie uit te besteden dan zou ik dat ook zeker adviseren.

Klaviyo coaching traject

Klinkt ons Klaviyo coaching traject voor Shopify interessant en wil je erachter komen of het voor jouw geschikt is? Dat stellen we vast tijdens een online strategie sessie.
STRATEGIE SESSIE inplannen
Wil je liever eerst zelf nog wat meer te weten komen over het coaching traject en de strategie? Bekijk de Klaviyo case study video.

Gewoon even iets vragen?

Dat is natuurlijk prima. Hoe wil je contact opnemen?